Co bude s vodáky bez vodáckého autobusu?

Co bude s vodáky bez vodáckého autobusu?

No, to ví bůh. Ale pokud se něco nezmění, je tady naprosto reálná možnost, že vodácká linka Jihočeského vodáckého autobusu za pár dní skončí. Natrvalo.

Kde je problém?

Nejsou lidi. Přestože naše řidiče odměňujeme 120 – 130 Kč / hod. čistého – což je nejvíce v okolí – zasáhl i nás nedostatek kvalitních šoférů. A pod jistou úroveň dovedností prostě nepůjdeme. Jde o bezpečí vodáků na palubě a poslední, co chceme vidět, je to, co zůstalo z autobusu na titulce Blesku.

Že máme řidiče motivovat ještě vyšší odměnou? No rádi bychom. Fakt by si to i zasloužili. A i vy vodáci by asi zaplatili za přepravu víc.

Jenže my za jízdenku víc peněz chtít nemůžeme. Státem nařízené maximální ceny jízdného nám to nedovolují. A přes to nejede vlak. Nebo spíš autobus.

Jihočeský vodácký autobus dokáže svézt nejen vodáky

Je to jednoduchá matematika

Všechno se zdražuje. Nafta letí vzhůru. Nezaměstnanost je na nule. Šoféři chtějí víc peněz a zaslouží si dva volné dny v týdnu – jako všichni ostatní. Autobus taky nepořídíte ve frcu. Z toho všeho jeden den provozu vodáckých autobusů vyjde na několik tisíc korun, přičemž vyjet musíme, i když se venku čerti žení a zastávky jsou liduprázdné.

Takže s jízdenkou za průměrných 42 kaček to fakt neutáhneme a dotovat ze svého linku pochopitelně nemůžeme. A jak už jsme psali, cenu nám zákon zvednout neumožňuje.

Ukončete nástup! Odjíždíme

Fajn. A má to nějaké řešení?

Má. Dostát heslu Voda nás spojuje. Jak? Jednoduše tak, že se kempy a půjčovnyokolo řeky zapojí do společného financování provozu vodácké linky, která se dennodenně stará o jejich hosty. Podobným způsobem, jakým už funguje spolufinancování našich cyklobusů na Lipensku nebo linky na Holubov.

Autobusem lze svézt i kola

Takže?

Jihočeský vodácký autobusTeď je nás všech kolem řeky, abychom ukázali, že nám na tom tady záleží a každý svým drobným dílem přispěli na službu, která se za poslední čtyři roky postarala o desetitisíce vodáků.

Tímto tedy žádáme kempy a půjčovny, co mají zájem na udržení hromadné dopravy vodáků kolem řeky, aby nám na provoz přispěli.

Ano, i tak budeme muset některé spoje krátit nebo rušit. Ale takovým způsobem, aby to vodáci, kempy i půjčovny pocítili co nejméně a udrželi jsme provoz busů hlavně ve špičce.

Teď zrovna vedeme jednání a v pondělí 25.6. večer se na schůzce se sdružením kempů a půjčoven rozhodne. A záleží jen a jen na nich – potažmo na vás – jestli vodácký autobus zachováme, nebo na vodáky dlabeme a autobusy pošleme ke dnu.

Takže co? Spojuje nás voda? Jdete do toho s námi?

Josef Šelepa

a manšaft Jihočeského vodáckého autobusu

Zkušenosti čtenářů

pujcovnalodivltava

a já bych zase prosil od mančaftu Jihočeského vodáckého autobusu, aby přispěli na provoz mojí vodácké půjčovny:
– nemám z čeho zaplatit pracovníky, kteří lodě klientům rozvážejí , prostě konkurence tlačí cenu půjčovného stále níž a níž protože čerpají různé dotace a jánevímcoještě a moc toho nevydělám…
– nejsou lidi taky žejo, přestože zaměstnancům dávám 120-130 na hodinu, nechcou dělat, prej je lepčí bejt na sociálce a na pracáku…
Chlápek z půjčovny loděk.
 

zmrzlinářzvyšáku
pujcovnalodivltava:

Máš recht chlape, já bych zase potřeboval od chlapů z té jihočeské bus company ale i od kempařů a půjčoven aby přispívali mým zákazníkům (respektive přímo mě , to dá rozum) na zmrzlinu, dyk to dělám hlavně pro vodáky, žejo…
Váš zmrzlinář z Vyšáku

Komentáře od retardů :D

No to tu chybělo, zmrzlinář co má kopeček zmrzlin skoro za cenu jízdenky a půjčovna odněkud z Vltavy (ofiko název nenapíšete co, )  která to vede taky od deseti k pěti 😀 Je velký rozdíl proovnávat půjčovnu lodí, kde pokud zaprší, otočíte je dnem nahoru aby do nich nenalilo a jdete domů, zatímco ten bus jede kolem řeky i když prší, protože musí 😀 a ještě k tomu za státem regulovanou cenu, o ččemž si jistě ani jeden z vás nechce nechat ani zdát 😀 Než napíšete podobný lejna, tak prostudujte jak se podniká v dopravě, s jakým nákladem a vstupem a apk tu pište něco o zmrzlině s marží okolo 200% nebo o půjčování lodiček, kde máte opět vyšší marží než doopravce který vám t lidi doveze na řeku.
A nebo ještě líp, oni přeci jasně říkají, nedáte, nevadí, ale nepojedeme. Tak šup na bazoš, kupte karosu a hurá k řece vozit vodáky, za rok dva si povíme 😀

autobusákzmoravy
Komentáře od retardů :D:

Přesně jak píšeš kámo, zmrzlináři i půjčovny jsou úplně někde jinde. Já provozuju na Moravě cyklobus, taky musím vyjet i když leje jak z konve a řeknu ti, nebýt dotací ze dvou krajů, kde jezdím a které mi pokrývají asi 80% nákladů , tak snad budu bydlet někde v paneláku a jezdit 5 let starou oktávkou. Takhle jsem si mohl pořídt barák a slušnýho bavoráčka ale řeknu ti, do pár řití na kraji jsem vlezl, to zas jo. No a kdybych ještě dostal zbývajících 20% třeba od kempařů a půjčoven kol, tak jsem maximálně spokojenej. Když máme tu férovou hospodářskou soutěž. Ferda busák

Rozhodčí

Ale no tak chlapi, busáci, kempaři i zrzlináři. Nehádejte se . Což nevidíte, že se zde jedná o PLACENÝ ČLÁNEK ? Mrkněte na web provozovatele vodáckéh aotobusu a pak na justice.cz a uvidíte, že provozovatelé webu BUS4U s,r,o, (dva pražští společníci s celkovým vkladem 200.000Kč, datum založení společnosti v r.2017) ani žádný autobus nevlastní ? Ti nemají ani žádnou koncesi na autodopravu.  Mají nasmouvané busy od živnostnice z Českých Budějovic, jestli vůbec. Já jezdím na vodu asi 40 let a nepamatuji si, že bych někdy potřeboval podobný způsob dopravy. Chtěli jsme svobodné podnikání a teď někteří  brečí, že bez dotací od kohokoliv to nejde zvládnout ? tak kdo to nezvládá, ať jde makat do fabriky nebo za pokladnu do marketu. Žebrat tady po kempařích a půjčovách příspěvky a ještě se schovávat „za článek“, to mi přijde ubohé…

snad ještě vodák

milí jihočeši,
nevím na co si stěžujete, za posledních 20 let jste dokázali z vodáctví na Vltavě udělat (no nedá se to nazvat komercí), spíš svoz dobytka do náleven. Tomu odpovídá i vzhled Vlatvy a služeb. Vodák z před 20 let se rád Vaší kultuře vyhne a ponechá ji spotřebitelům. Říkat si o další příspěvky je o říkání si o přes hubu.

Střelec

Páni provozovatelé evidentně neuměli počítat. Prosté porovnání reklamy s reálnou nabídkou firmy v době, kdy se tu objevila poprvé, nevzbudilo pražádnou důvěru. Nabízely se tři linky, k dispozici byly dva jízdní řády a z toho jeden prakticky jen na půl trasy. Plná sezóna ještě nevypukla a už (nebo ještě?) to nefunguje. A provozovatelé somrují u těch, co dokážou neprodělat. Jsem zvědavý, kdo na ně první poštve ČOIku (v lepším případě).

pavelhek

Budou jezdit vlakem.

Gosi

Tak “pan” Josef Šelepa bude vykládat, jak mu jde o bezpečnost vodáků během přeprav po silnici:
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1439610-ridic-autobusu-s-ridicskym-prukazem-na-malou-motorku

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: