■ Materiál: karbon
■ Materiál žerdi: karbon (testovaný model)
■ Hmotnost: 700 g
■ Nabízené délky: 180 – 240 cm
■ Plocha listu: 620 cm2
■ Infocena: od 8800 Kč

Hned jak se mi Nekton poprvé dostal do ruky, byla to „láska na první pohled“. Pádlo působí díky bílému doplňku na horní straně a dvojitému žebru na záběrové straně listu vzhledově netradičně. Propojení všech těchto detailů však oku velmi lahodí a člověk má ihned pocit, že drží skutečně luxusní kousek výbavy. Další věc, která hned zaujme, je hmotnost, která je díky použití karbonu na list i žerď skutečně nízká. Když jsem šel s pádlem poprvé na vodu, měl jsem pocit, že v ruce nedržím nic, a také dojem, že to nic musím snadno rozbít. Ani jedno samozřejmě není pravda.

Při prvních záběrech mě okamžitě překvapily dvě věci: jak snadno se list zanořuje do vody a jak silný má pádlo záběr. Zanořování do vody je způsobeno tím, že je list skutečně tenký, čehož bylo docíleno dvojitým, avšak tenkým žebrem na záběrové straně listu. Díky němu je list dostatečně tuhý, a zároveň tenký v celé ploše. Silný záběr je pak způsoben tvarem listu a i jeho, pro tuto kategorii pádel spíše vyšší, plochou. Co se záběru týká, musím upozornit, že po tak hodině jízdy a střídání různých pádlovacích technik mi došlo, že záběr je silný, ať pádluju jakkoliv, a tak si vlastně vůbec neodpočinu, i když se to snažím „šidit“. List prostě zabírá pořád silně, a bude tedy vhodnější pro zdatnější borce, kteří to s ním vydrží celý den. Moje nejdelší vyjížďka byla dlouhá dvě hodiny a měl jsem docela dost.

Zpočátku jsem měl pocit, že mi list trochu vibruje ve vodě a provádění celého záběru je hodně specifické, musím ale podotknout, že jsem dostal pádlo s žerdí o průměru 28 mm. Ten má být u pádla standardem, ale tajně doufám, že tomu tak ve skutečnosti nebude. Větší průměr bych určitě ocenil a myslím si, že nejsem sám. Úhel 60° taky není úplně můj šálek čaje, ale po chvíli jsem si zvykl a začal si pádlo užívat. Na konci první vyjížďky jsem už měl jasno, že pokud se někdy začnu naplno věnovat moři, budu chtít přesně něco takového.

Podrtženo, sečteno – první dojmy a prvních pár vyjížděk s pádlem TNP Nekton mě přesvědčily, že se jedná o plnohodnotné seakjakové pádlo vyrobené ze špičkových materiálů a nebál bych se ho doporučit pro pokročilé a zkušené mořské vlky. Navíc už vím, že nejsem jediný, koho Nekton takhle nadchnul.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace