HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Krumlovský vodácký maraton už za měsíc – připravte se podle odborně sestaveného tréninkového plánu

Krumlovský vodácký maraton už za měsíc – připravte se podle odborně sestaveného tréninkového plánu

Pouhý měsíc zbývá do startu nejpopulárnějšího českého maratonského závodu, kterým je Krumlovský vodácký maraton. My vám dnes přinášíme důležité informace o této velké události a také tréninkový plán, který vám pomůže se na závod skvěle připravit. Ať už jste skutečný závodník nebo „jen“ hobby jezdec.

Krumlovský maraton se letos bude konat v termínu 7. a 8. října přičemž je na programu jako obvykle páteční sprint a v sobotu pak hlavní závodu (lépe řečeno závody). Oproti loňským ročníkům je pro letošek připravena změna v kategoriích. Věková hranice pro start ve veteránské kategorii byla posunuta z 35 na 40 let a byla otevřena kategorie SUP muži veteráni. Další menší změny a vše ostatní co potřebujete o závodě vědět, snadno dohledáte na webu závodu.

Přihlašování na letošní Krumlovský vodácký maraton je už otevřeno, využijte prosím registrační formulář na webu pořadatele.

Aktuální informace lze sledovat přes Facebook závodu, případně přes samostatnou stránku letošního ročníku.

Jak správně natrénovat?

Úspěch na Krumlovském maratonu je založen na splnění hned několika předpokladů a klíčem k úspěchu je správná předstartovní příprava. Nejen maraton samotný, ale i příprava na něj jsou takříkajíc „běhy na dlouhou trať.“

Foto z KVM 2015

  • Každý závodník by si měl správně vybrat odpovídající plavidlo, na kterém zvládne celou trať v pohodě ujet.
  • Je potřeba si pečlivě připravit veškeré vybavení v předchozím tréninku si jej vyzkoušet (helma, vesta, camelbag, pádlo atd.) Není nic horšího než když si na maraton vezmete právě vybalené nové superlehké pádlo, které vám po pár kilometrech nadělá puchýře nebo strhá mozoly a je po radosti ze závodu. I když někdo se v závodech „na krev“ vyžívá.
  • Natrénovat si a připravit správné stravování. Vše mít vyzkoušeno z tréninku a neexperimentovat. Například energetické gely mohou být, pokud na ně není člověk zvyklý, pěkně zrádné.
  • K zahození není ani příprava přímo v místě závodu. Projet si celou nebo alespoň část trati bude určitě v závodě výhodou.
  • Aby vás trénink bavil, je dobré najít si nějakého parťáka. Trénink bude mnohem zábavnější a vzájemné srovnání vám pomůže se zlepšovat.
  • Pak je také dobré rozmyslet si taktiku, jakou pojedu celý závod, ale to je spíše otázkou závěrečných příprav, která se odvíjí od aktuální formy a dalších faktorů. Vodáci, kteří si maraton jedou hlavně užít toto nejspíš nebudou řešit vůbec.

Tréninkový plán na vodácký maraton

Abyste měli trénink usnadněn, připravili pro vás zkušení závodníci tréninkový plán, který by vám měl pomoct s měsícem příprav před závodem. Sami si rozhodněte, zda se cítíte být spíše závodníky, kteří už mají něco natrénováno, nebo hobby jezdci, kterým stačí, že se donutí trochu víc pádlovat. V tréninkovém plánu najdete rozpis pro obě skupiny.

TRÉNINKOVÝ PLÁN V PDF PODOBĚ SI MŮŽETE STÁHNOUT ZDE!!!

Zároveň si můžete stáhnout i plakát v PDF verzi (3 MB).

KVM 2016 plakát (pro zvětšení klikněte)KVM 2016 plakát (pro zvětšení klikněte)

Foto z KVM 2015

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: