Možná pro někoho z vás je, nabalit si věci na tejden, s tím vším sednout do seekajaku a vyrazit napospas dálavám, příliš velké sousto. Možná vám poradím, jak plavbu po moři opatrně ochutnat a zjistit, zda je to pro vás to pravé a nepokazit si dovolenou. Nejvíc našinců v létě vyrazí na Jadran.
I ve vrcholném létě zde není problém sehnat místo v kempu na břehu moře či ubytování v privátu v přiměřené vzdálenosti. Výhodou je téměř jistota pěkného počasí.
[b]Kam?[/b]
[b]Řeka Zrmanja z Obrovace[/b]
plavba v nádherném opuštěném kaňonu, kde řeka docela teče, rychlost proudu ovlivňuje množství vody vypouštěné z přečerpávací elektrárny Muškovci (13 km k ústí),
[b]Karin – Novigrad[/b]
můžeme zajet asi 500 m proti proudu řeky Karišnica (ústí u fotogenického kláštera Franjevački samostan)
[b]Ústí řeky Krka[/b]
mezi Zatonem a Prokljanským jezerem řeka protéká kaňonem, který si nezadá se severskými fjordy (5 km), nad kaňonem je na pravém břehu jeskyně s netopýry,
od konečné raftových tripů, Radmanove Mlinice, po voleji pěkným hlubokým údolím až do ústí v Omiši (6 km),
pokud překonáte opravdu silný proud (voda z elektrárny) v posledních 500 m, můžete si to dát v obou směrech.
[b]HYDROtip:[/b]
Mnohem více o pádlování na moři se dozvíte v aktuálním „mořském“ vydání HYDROmagazínu 3/2011
Kdyz jsem uvidel nadpis clanku, tak jsem jej zacal s chuti cist. Bohuzel po docteni ve mne zustaly rozporuplne pocity, a tak mi to nedalo a musel jsem se vratit napsat techto par radku.
Ano je dulezite delat seakayaking bezpecne a hlavne si pri tom uzit dostatek zabavy, obvzlast kdyz je to poprve. Za to ma autor u me velke plus.
Ale muj hlavni dojem z clanku je; chcete-li poznat seakayaking, vemte si delsi kayak a vyrazte na reku. A to mi nejak nesedi;(
Michal Madera
Svůj příspěvek jsem myslel a snad i napsal „vemte kajak“ a vyražte na moře případně na řeku, a zájemce ať si vybere sám; z popisovaných tras je cca 40 km po moři a necelých 30 po řece a to ještě přimhouřím oči nad 15 km po Krce, kde v kaňonu i jezeře je už slaná či brakická voda, je to moře nebo řeka (?), známý jachtař tvrdí že moře :-)…, ale hlavně ať je na co koukat, mě plavba jen podél pobřeží moc nebavila; tak sorry…
Neni potreba clanek nejak obhajovat. Ja jsem pouze napsal jak na mne pusobi. A nezalezi az tak, jestli je voda slana ci ne. Jde mi o cely charakter popisovaneho padlovani. Pokud si vezmu neco delsiho nez rodeovku a vyrazim s ni na Orlik, vyjde to uplne nastejno, jen vyhledy budou jine.
Myslim, ze seakayaking je trosku komplexnejsi zalezitost.
Kazdopadne, kazdy clanek ktery nekoho inspiruje k novym zazitkum na vode je zasluzny. Takze diky za nej.
ghd australia
ghd straighteners
[url=http://www.ghdaustralianstore.com/][b]ghd australia[/b][/url]
[url=http://www.ghdaustralianstore.com/][b]ghd straighteners [/b][/url]
ghd australia
ghd straighteners
ghd australia
ghd straighteners
ghd australia
ghd straighteners
ghd australia
ghd straighteners
ghd australia
ghd straighteners
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
ghd australia
ghd straighteners
Vdaka za tipy! Morsky kajak som mal raz so sebou na dovolenke na ostrove Pag, kde som si prebrazdil co sa dalo, … V oblasti je najvacsim strasiakom (opravnene) prudky vietor (bora) „padajuca“ z pohoria Paklenica na pobrezie (vidno na ostrovoch, ktore su bez vegetacie a dari sa tam aspon chovu oviec -> vid „pazsky syr“). Zaver Zrmanje som mal v plane si prejst (horny usek sme splavovali na kanojkach davnejsie); najdolezitejsie je mat ochotneho spoludovolenkara, ktory vas odvezie / dovezie na miestach, kde chcete zacat / koncit a medzitym si najde vlastny program v okoli. Co nie je vzdy trivialne 🙂
Chcem sa spytat, ci pod Maslenicky most vediet nejaka normalna cesta, pokial by tam mal clovek koncit. Taka, ktoru prezije sofer aj auto 🙂
Jadran toulání 87km/Drage-Vodici/ na Kodiaku, zátěž 46kg, próba na delší severní akci.
Příště ssebou vezmu kotlík 4L a vždy převařím večer vodu z kempů-do PETek. Koupím větší solární panel (20Wp) na dobíjení navigace v telefénu. Vezmu jako zálohu nabíječku 230V/ac a 12V/dc. Kontakty FV panelu utěsním stálepružným tmelem(tape 3M je málo). Seženu pořádný námořní kompas. Dobrá by byla i signální pistole ale bez zbrojáku se asi nedá.
Ráno dřív vstánu, ohřeji papu, sbalím a vyrazím na „zrcadlo“. Už v 9-10h. se zvedá vítr a vyráží lodě. Následně lítají vlny ze všech stran. Před rozedněním a večer mít na kebuli čelovku, coby ochranu před rychlými čluny, co jedou z/do pařby. Nevidí vás.
Na Jadranu neřešit příliv/odliv ale pro Skandinávii si musím dát bacha a tabulky oblasti vytisknout.
Kodiak výbornej! Ale v ostrým zaďáku do moře/húlava/ před bouřkou byl problém, když jsem hledal místo na přistání. Musel jsem kolmo ostře na moře, abych se vyhnul zbylým prknařům a šnorchlařům, s cílem dostat se za ostroh ostrova do závětří. Jenže plocha kormidla je malá, na tohle není stavěná. Naložená loď se nedala moc řídit. Příště na to musím pamatovat.
Osvědčily se dvě papírové krabice cca 28*35cm který se s jídlem (opásané moskytiérou) vešly do zadní části lodě. Po zaklínování PETkami s vodou byl sichr, že i při převrácení se nic nevysype a nesmíchá.
Nejnovější články
Nové karbonové a sklolaminátové žerdě u pádel TNP
Expedice na řeku Moisie
David Sodomka byl hostem pořadu Casablanca
Zajímavé vybavení
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Kalendář akcí
Vánoční Sázava
Štědrodenní Ohře
Vánoční jízda – poslední jízda po Lužnici
Štěpánský sjezd Desné
Vánoční splouvání Otavy s Lubomírem Brabcem
Vodácký bazar
EXO helixier S
C1 Dagger Cascade vč vybavení, dobrý stav, ježděno jak na laminátu
Exo Zion Slalom L
Perception carolina 12xs