Tak se rok s rokem sešel a nastal opět Krumlovský vodácký maraton se Slavia pojišťovnou.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/20221007-183228b-768x908-1.jpg)
V rámci optimalizace a předstartovní socializace jsme vytížili prostorný expediční vůz zvenku i zevnitř. Protože atrakce Krumlovák + prodloužená do Týna je v kurzu a team se rozrůstá. Láďa, Aleš, Kamila, Vláďa a teda i já.
Samostatný příběh jsme letos měli s čipy a čísly. V pátek večer jsme si v Krumlově všichni vyzvedli tašky s dárky, čísly a čipy nejen pro osazenstvo auta, ale i pro kamaráda Standu, kterému zranění nedovolilo přijet. A už po převzetí jsme se divili, že někteří máme velké samolepky s číslem a někteří ne. A tak jsme prolezli všechny sady a hledali velká čísla a malá čísla a čipy. A zase je vrátili zpět do tašek.
No a v sobotu před startem Láďa zjistil, že ve své igelitce s nápisem C2TOUR nemá čip. Práskl se do čela, že si ho patrně v pátek nevrátil do tašky, ale nechal na palubce v autě, které teď stojí už na parkovišti v Krumlově. A místo svého sáhnul po čipu navíc do tašky s nápisem K1SEA a nalepil si Standům čip. Chvíli byl spokojený, ale měl tři tašky. C2TOUR, K1SEA a třetí měla nápis K1MVET. Ok zřejmě si mylně nevzal Standův čip – Standa je čerstvý penzista tedy MVET – muž veterán. Čip na Láďově přilbě bude asi Kamily a správný čip má mít z tašky K1MVET. Sejmul tedy čip z přilby, nalepil jej na druhou stranu papírku od čipu z tašky K1MVET (která logicky nemůže být Kamily když je to K1M) a vrátil čip zpět. A po příchodu Kamily se s radostí otázal Kamily, zda už má nalepený čip. Uzemnila ho odpovědí, že už dávno. A ano měla čip se shodným číslem jako její startovní číslo, skutečně nalepený na přilbě. Čí tedy je čip na přilbě Ládi? Aha, Kamila tedy má taky K1SEA a K1MVET na Láďově přilbě musí být Vladimíra a na přilbu zřejmě má přijít zpět ten K1SEA. Dorazivší Vladimír ovšem na otázku zda má nalepen čip, suše odpověděl, že jasně a už dávno. Ha! Odkud ho vzal, když taška K1MVET je stále tu. No ze své K1SEA. Ukaž! No a byl nalezen čip odpovídající startovnímu číslu z tašky C2TOUR. Vladimírovi bylo divné, že na čipu vytištěné číslo nesedí s jeho startovním, ale co už, myslel si, že třeba nemají shodné číslování. Takže dolů z přilby Vladimíra na přilbu Ládi. Hurá, čip z tašky C2TOUR nebyl na palubce auta, ale v jiné tašce. Konečně jsme napárovali čipy na startovní čísla, Vladimír si vzal svůj, jeho si vzal Láďa a bylo hotovo.
Co jsme udělali s plonkovým čipem Standy? Nalepili ho dovnitř Chobotničí přilby a jsme zvědaví jestli Standovi přijde z Rechlí video jak Chobotnice sjíždí jez.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/img-20221008-092947-099.jpg)
Láďa s Alešem si ulepili a uštrykovali vlnolam. Prý fungoval a v průměru i to, že vlnolam sám přežije první jez je úspěch. Tenhle přežil až do cíle a pro velký úspěch byl zaarchivován.
Závod sám zdá se v průběhu let zraje (Letos dvacáté výročí – gratulujeme!) a daří se činit organizaci hladkou bez některých dřívějších neduhů.
Závod jsme zdárně ujeli – všichni v nových osobních rekordech. Po závodě a občerstvení jsme se u auta převezeného dolů převlékli z mokrého závodnického do suchého (teda hlavně kanoistická sekce) cestovatelského civilu a vyrazili z Krumlova dál po proudu.
Přespali jsme kdesi na tajném místě a najednou vrrrrum – turbo – a bylo nedělní ráno.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6085-768x504-1.jpg)
A říjnové nedělní ráno s mlhou nad vodou, skrz kterou postupně začínají probleskovat paprsky slunce a k tomu dobíhající zvýšený průtok od závodů, to je něco proč mi stojí za to vstávat v šest ráno za tmy (do práce tak brzo nikdy nevstávám) a v sedm vyplouvat na vodu. Protože při „ortodoxním a správně vodáckém“ vyplutí na vodu v jedenáct a později tohle prostě není.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6092-768x509-1.jpg)
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6102-768x509-1.jpg)
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6111-768x464-1.jpg)
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6124-768x506-1.jpg)
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6136-768x473-1.jpg)
Tohle už jsou poslední zbytky mlhy na začátku Budějc.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6136b-768x488-1.jpg)
Tak jsme dopluli k retardérce s dálkovým ovládáním. Aleš se přihlásil jako dobrovolník, že tedy jako za kolektiv mávne pádlem mezi čidly. A než by se člověk vyčural a snědl housku, tak je retardérka přes upuštěný hradicí vak napuštěná.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6138-768x426-1.jpg)
Tady u jezu Rožnov jsme se rozhodli probádat nové cesty a místo přenášky do řeky pod jezem se vydali náhonem.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6142-768x476-1.jpg)
Náhon se klikatí , je to najednou nezvyk proti široké řece, ale vše je v pohodě průjezdné a s vrbičkovou obtížností maximálně VR1.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6146-768x509-1.jpg)
Po pár zákrutách jsme náhonem připluli ke Stecherovu mlýnu.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6148-768x491-1.jpg)
Před elektrárnou je jez s rybím přechodem. Přes jez jdou lodě v pohodě přetáhnout dolů a přepadovým a odtokovým ramenem doplout zas do Vltavy. Je to trochu zpestření a zajímavější než vysoce regulované koryto Vltavy v Budějcích.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6149-768x575-1.jpg)
Další kratochvíli jsme užili na Jiráskově jezu. Zvědové zvolili cestu pro přenášku nejkratší,…
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6149b-768x559-1.jpg)
…ale zato poněkud krkolomnou. Nicméně společnými silami jsme to nějak dali.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6164-768x437-1.jpg)
Letos i krátká verze končila až u kanálu ve Vrbném. Tady jsme potkali kamaráda Dana s jeho opravdovým parníčkem. Tím parníčkem pak Láďa odjel zpátky do Budějc a na vlak do Krumlova pro auto.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6164b-768x538-1.jpg)
Kamila se hecla na dlouhou trasu a tak jsme pokračovali dál. Protože měl Dan dopředu objednané proplavení zdymadlem, zbyla komora i takhle mimo sezonu i pro nás. Trvá to, ale zas je to trochu atrakce a ušetřená přenáška.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6167-768x436-1.jpg)
Jez na Hluboké už jsme museli přenést hezky ručně po břehu.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6168-768x526-1.jpg)
Když už to zlo přehrad musí být, Hněvkovice jsou za mně tedy krásná krajoobrazová přehrada. Taková komorní.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6173-768x509-1.jpg)
Na ferratách okolo přehrady bylo docela živo.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6178-768x567-1.jpg)
Tady někde pod vodou jsou stopy po obci Jaroslavice zničené v roce 1989 kvůli stavbě Hněvkovické přehrady. Kaple Panny Marie byla postavena na břehu jako nová, místo stejné, která byla ve zbořené obci.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6180-768x509-1.jpg)
Na jezu Hněvkovice, kilometr pod přehradou, je slalomový kanál neosazený překážkami, nebo rybí přechod. Jak se to vezme. Ale proplout se to (samozřejmě s příslušnou opatrností) dá.
![](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2022/10/046/imgp6185-768x513-1.jpg)
V dlouhé verzi výletu jsme upluli za dva dny 105 kilometrů. Tak zase za rok…
Článek vyšel také na webu www.padlovani.cz.