Kanumesse – páteční ozvěny

Po vydařeném večírku u stánku firmy Blue and White procitáme do slunečného rána a vyrážíme zpátky na výstaviště pokračovat v naší špionážní misi. Přeci jen je tady toho ještě pořádná hromada, tak ať to stíháme. Pojďte se podívat co si pro nás na Kanumesse připravili v pátek.

Hned ráno nás Kosatka provedl po nejtajemnějších zákoutích místních stánků a ukázal nám, co ho zaujalo. A byla to dobrá volba. Kosatka je velikej nadšenec a předvedl nám skutečné skvosty. Začali jsme u firmy Boreal Design, která se zabývá nejrůznějšími vychytávkami pro seakajakáře. Vyzkoušeli jsme pár mechanismů pro ovládání skegů a dobře jsme se pobavili u systému, který usnadňuje nakládání lodí na střechu auta. Jednoduše si sklopíte účka vedle auta, naložíte loď a pak to celé otočíte zpátky na střechu. Jak prosté!

Potom jsme se vydali do sekce pádel. První zastávka byla u proslulého výrobce jménem Mitchell. Dřevěná pádla z říše snů. Nejzajímavější asi dřevěná kliková žerď s tenoučkými dřevěnými listy, která jsou pro větší pevnost potaženy karbonem. Skutečná lahůdka pro fajnšmekry. Druhou zastávkou pak byla firma Bending Branches. A zase dřevěná pádla pro náročné. Krásná stíhá nádheru. Zejména klikové žerdě v dřevěném provedení. Tady asi nejvíce zaujalo kanoistické pádlo s velmi prapodivnou klikou, však se podívejte na fotku.

Od pádel šupajdíme dál a do cesty se nám postavil stánek Fluidu. Byli jsme tu už včera, ale je tu ještě pár věcí, které jsme přehlédli. Kosatka upozorňuje na mořský surfový kajak jménem Element, který se bude vyrábět v plastové i kompozitové verzi. A pak jsme si ještě nechali ukázat zbrusu nové fluidí sezení do kajaků. Snažili se, aby se co nejméně vrtalo do skořepiny, tak uvidíme jak jim to bude fungovat v praxi.

Další zastávkou je stánek Eskimo, kde mají jako nejnovější záležitost vystavený kajak Lupo, jako prototyp ho tu měli už vloni, ale celý další rok trvalo než vytvořili finální verzi. Jedná se o malý riverrunner, který najde využití zejména mezi hodně malými pádlisty a holčičkami. Myslím, že jedna z nejmenších lodí této kategorie, kterou tu lze najít.

Po Eskimu měníme průvodce a ujímá se nás Čuro. Ten nás vede k novým šprickám od firmy Langer. Designově velice líbivá záležitost, tak uvidíme jestli budou i funkční. Ale u Langera je to téměř jistota. Potom koukáme na pádla Adventure Technology. Tvary zůstávají stejné, ale do výroby se chystá uhlíková verze všech pádel, o které tu nikdo nemluví jinak než jako o „ultralight“ – když si pádlo vezmete do ruky, pochopíte proč. Další novinkou od AT je barva listů, které budou k dispozici v maskovacích barvách. Jako bonus jdeme ještě omrknout samorozkládací seakajákářskou plachtu od firmy Windpaddle sports. Jedná se o kruhovou plachtu, která se jednoduše přiváže ke šňůrám na palubě kajaku a pouhým zatáhnutím za špagátek se rozloží. Pak už vám stačí jen dvě šnůry na ovládání sklonu a natočení a můžete si odpočinout od pádlování a povozit se na větrný pohon. Když přestane foukat, jednoduchým pohybem plachtu zase složíte a pokračujete s pádlem v ruce.

Dále se vydáváme ke stánku Sweet protection, kde mají dvě nové barvy helem – jedovatá žlutá a pastelová modrá. Malou inovaci prodělal vnitřek helem. V zadní částí se vylepšilo stahování, místo suchých zipů je tu plastová ráčna. A vpředu přidali malinký štítek na čelo, pro zlepšení tepelného komfortu. Vodácká bunda Prophecy Dry Top zaznamenala inovaci v podobě lepších švů. Na závěr Jakub ještě ukazuje několik nových mikin a luxusní fleesový overal se zkrácenými nohavicemi, aby se nemáčely.

V rozlehlém Robsonově stánku, kde už jsme byli včera, jsme se dnes zaměřili na novinky od Jackson Kayaks. Skoro všechny už známé modely Jacksonových kajaků jsou tu redesignované a vylepšené. Prohlédli jsme si nejen novou sérii Starů, která už se v Evropě předvedla na nedávném freestylovém MS, ale je tu k vidění i předprodukční prototyp prostředního zástupce inovované řady Funů. Krásně vypadá i Dynamic Duo v černém provedení. Jacksonovi se ale vrhli také do segmentu rekreačního pádlování a tak se zde představují modely Riviera – to je velký sit-on-top s malou vodotěsnou komorou a Daytriper – otevřený kajak pro krátké výlety na klidné vodě. Je tu ale taky zajímavý crossover All Water, který je něco mezi cestovním a sjezdovým kajakem. Má poměrně dlouho vodorysku a prostorný kokpit. K tomu vodotěsnou komoru na zádi a klasický velký límec, na který lze nasadit špricdeku a kajak tím vybavit i pro divočejší vodu.

Vedle stánku Hika se i letos tyčí cestovní kajaky značky Delsyk. Mirek Neckář letos přivezl do Norimberku další nové modely kajaků. Ke dvěma velikostem kajaků Nifty přibyl další prototyp seakajaku – zatím beze jména. Pro nenáročné pádlování je krátký prostorný a stabilní otevřený kajak Tuktu. Všechny nové Neckářovy kajaky zaujmou promyšleným sezením, které lze, díky dělené sedačce, podle momentální potřeby snadno a rychle nastavit nejen v předozadním směru, ale i výškově.

Na Kanumesse nemohou chybět ani všechny významné české firmy. Z těch, které jsme nestihli navštívit včera jsme to dnes napravili u Železných, kde je vystavený u nás již dobře známý sortiment lodí. Podobně je na tom i kaplický MS Composite, který kromě vlastních produktů na Kanumesse zastupuje také značku Braca. Na stánku pádel Panda se poprvé představilo nové pádlo Fun, které už ale předtím měli možnost vyzkoušet naši HYDROtesteři, takže se těšte na recenzi. I Petr Kolomý z K-gear je tu se svým promyšleným stánkem a tradičním sortimentem.

U stánku Blue and White jsme se ještě zastavili u jedné české firmy a sice TNP (společnost Laminex). Tady nám předvedli dvě novinky. Za prvé inovované seakajakářské pádlo Wolferine, u kterého se podařilo odstanit žebrování z vnější strany listu a za druhé úplně nové pádlo na divokou vodu, které se jmenuje Rapa a vypadá velice dobře. Listy Rapa budou k dispozici na třech typech žerdí – duralové, karbonové a kevlarové.

Odpoledne ještě jednou přiběhl Kosatka a táhl nás ke stánku firmy Navisafe, že tohle prostě musíme vidět. Navisafe nabízí jednoduchou diodovou svítilnu, která může svítit i barevně a má tři módy intenzity svícení a blikání. To by nebylo nic převratného, ale… Ale svítilna od Navisafe je vodotěsná, plovoucí, odolná proti nárazu a rozbití a firma k ní dodává neuvěřitelné množství doplňků, díky kterým jí můžete připevnit kamkoliv. V nabídce jsou nejrůznější teleskopické tyče, nástavce s přísavkami na hladké povrchy, připínáky na suché zipy a spousta dalších vychytávek. V přírodě velice užitečná věc a díky vodotěsnosti skvěle využitelná například na seakajaku.

Další neobvyklou věc předvádí firma RiverBUG.me. Ta má ve svém stánku několik malých nafukovacích katamaránů, do kterých si sednete a ovládáte je pouze rukama. Těžko tomu uvěřit, ale na videu, ktré nám pustili na těchto plavidlech předváděli neuvěřitelné kousky a rozhodně se neztráceli ani v peřejích okolo WW IV. Že by nová cesta ve vodáctví?

Z nafukovacích lodí jsme se ještě zastavili i Novozélandské firmy Incept. Tady mají v nabídce hromadu plavidel z PVC od klasických raftů, přes nafukovací kanoe a kajaky až po malá plavidla určená spíše pro zábavu. Martin Straka nám prozradil, že se Incept chystá zaplavit svými produkty Evropu, takže se snad na jeho lodích brzy svezeme.

A na úplný závěr jsem se zastavili u stánku firmy TY-Warp, která má úplně předělanou celou kolekci – od seakajakářských pádel až po divokovodní. Představují nové tvary listů, nové lomené žerdě a nové materiály. Prostě kompletně změnili celý svůj sortiment.

Pro dnešek už budeme asi končit. Poslední dávku novinek vám zprostředkujeme zítra. Dnes už nás čekají jen samé příjemné události. Za chvíli se půjdeme podívat na promítání filmů od Steva Fishera – Ultimate Ride a Olafa Obsommera – Into the Unkown. No a potom, ač je to neuvěřitelné, se asi zúčastníme dalšího večírku.

žralok

jsem ještě nikde neviděl , super už se těším na další jen foťte co nejvíc , ať to můžou šikovné české ručičky obšlehnout