HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Zástěra Composites nabízí pro sezonu 2016 novou loď i pádla

Zástěra Composites nabízí pro sezonu 2016 novou loď i pádla

Pokud patříte mezi vodáky, kteří se rádi prohánějí po klidnějších vodních tocích nebo zcela klidných hladinách, pokud patříte mezi ty, kteří na vodě pravidelně trénují, a nebo se o to alespoň snaží, pak by vás mohly zajímat novinky z produkce českého výrobce Zástěra Composites.

Firma Zástěra Composites byla založena v roce 1990 a zabývá se zejména výrobou sjezdových a rychlostních závodních lodí, pádly pro sjezd, rychlost, slalom a turistiku a v nabídce jsou i speciální kanoistické doplňky a sportovní oblečení. Pro tuto sezónu přináší nový kajak a sadu pádel. Pojďme se na ně podívat.

K1 Laker – víceúčelový stabilní a rychlý sport & fitness kajak pro každého!

Vodáci používají často speciální závodní lodě, vynikající v podmínkách, pro jaké jsou stavěné, ale jinak s řadou nevýhod: rychlostní kajak je superrychlý, ale pro většinu vodáků extrémně vratký, díky délce  520 cm a kormidlu se s ním obtížně manipuluje a peřeje nebo mělčiny se s na něm sjíždějí těžko. V zimě je v dlouhém límci chladno na kolena.  Mořské kajaky jsou stabilnější, pro expediční ježdění ve velkých vlnách na moři jistě skvělé, ale s délkou 6 metrů a hmotností 25-30 kg jsou to monstra. Sjezdové lodě jedou zase výborně na těžké divoké vodě, ale na hladké mají zbytečně velké paluby,  do vysoké zádě se opírá boční vítr, do velmi krátkých kokpitů se velmi obtížně nasedá.

Paluba Lakera
Paluba Lakera

Tyto všechny zápory Laker nemá, naopak od uvedených lodí přebírá jejich výhody. Projekt Lakera je mimo jiné inspirován i naším úspěšným hybridním sjezd/rychlostním speciálem na říční maratony Wave Master, který je ovšem vratký, dlouhý 520 cm délky, bez kormidla neovladatelný a jednoduchý sportovní kajak pro vodáckou veřejnost to není.  Myšlenka vytvořit takovouto loď vychází z 40 let zkušeností se závodní kanoistikou, rychlost i sjezd a 26 lety prodeje a tvorby lodí pro závodníky i pro sport & fitness pádlery.

Kokpit Lakera
Kokpit Lakera

Laker vychází z naší úspěšné nízké sjezdové lodi Lizard. Límec Lakera je ovšem vzadu níže a s 66 cm délky proti sjezdovým lodím o 6 cm delší (3 cm vpředu, 3 cm vzadu). Umožní proto pohodlnější nasedání i jezdcům vyšších postav, ovšem naopak i provedení eskymáckého obratu. Zadní paluba je nízká a loď je vzadu bez 60 cm křídel, tedy úzká. Přední paluba a kopkpit umožňuje jízdu v menších vlnách. Sedačka je sjezdového typu, pevně vlepená. Hliníkové jednoduché posuvné opěrky, běžně používané ve sjezdu a slalomu, umožní během minuty nastavení pro postavy cca. 150-190 cm. Díky hmotnosti lodi cca 9 kg a délce 450 cm je s Lakerem snadná a lehká manipulace.

Kajak Laker - celkový pohled
Kajak Laker – celkový pohled

V nabídce jsou 4 provedení lodě v cenách od 23 do 40 tisíc Kč. I nejzákladnější provedení Club je ve standardu základní závodní lodě: epoxidová pryskyřice, jakostní (ne čínské) skelné všesměrně orientované tkaniny, exponovaná místa zesílena kevlarem, kevlar- carbonem, carbonem. Top provedení Elite pak bude na úrovni špičkových závodní rychlostních nebo sjezdových kajaků s cenami 50-70 tis. Kč.  Nejvhodnějšími provedeními jsou Training a Race.

S Lakerem na vodě
S Lakerem na vodě

Laker je univerzální kajak na hladkou nebo lehčí divokou vodu, na kratší plavby po moři, jezerech, pro každodenní kondiční pádlování. Laker bude vynikající i na open kanoistické závody typu Krumlovský maraton, Bobr Cup apod.

Podobná jednoduchá, rychlá a stabilní loď není žádným výrobcem v Evropě nabízena.

Nová řada kajakářských rychlostních pádel 2016

K1 listy Burton L, M, S a ZIII byly přepracovány a jsou nyní laminovány v nových kvalitních formách. Nová řada exkluzivních listů Elite Plus je vyráběna z epoxidové pryskyřice i povrchového laku té nejvyšší možné třídy, precizní laminaci provádí zcela špičkový pracovník, mistr svého oboru.

Listy Burton M a L
Listy Burton M a L

Krk listů jde nově dovnitř do žerdi a je zesílen vnitřní prepreg-carbon trubičkou. Loga jsou nyní zalaminována pod povrchový lak. Listy jsou velmi tuhé, na koncích tenké, pravý a levý list zcela symetrický a s minimálním váhovým rozdílem. Zejména v provedení listů Elite Plus jsou pádla elegantnější, subtilnější a velmi lehká, to vše při pevnosti více než dostatečné.

Detail listů
Detail listů

Celé kajakářské pádlo Burton M Elite Plus s posuvnou prepreg-carbon žerdí váží pouze 760 g a jeho cena je: 4580 Kč/listy, 3280 Kč/žerď, 140 Kč/montáž, celkem 8000 Kč. Obdobné pádlo s pevnou žerdí pak váží pouhých 680 g a cena je 6500 Kč.

Hmotnost listů je opravdu nízká
Hmotnost listů je opravdu nízká

Novinkou jsou i malé dětské ploché listy Classic S elegantního tvaru, které mohou být variantou k našim populárním dětským pádlům ZI. Ploché listy střední velikosti jsou nově Classic M.

Rovněž byl přepracován starší plochý model pro dospělé Classic L.

Skelné žerdě, používané zejména pro dětská pádla s listy třídy Club, jsou nově v provedení prepreg-sklo, tedy výrazně lehčí, než dříve používané ručně laminované skelné žerdě. Ze sklo-prepreg vláken vyrábíme jak žerdě pevné, tak posuvné, průměru 28 (Classic S a ZI), tak i 30 mm (ZII).

Stavitelné žerdě
Stavitelné žerdě

Podrobnosti hledejte na www.zastera.cz.

Zkušenosti čtenářů

Choroš

Tomáši, to je dobrá myšlenka. Říčních a podobných maratonů přibývá a sám mohu posoudít jak počet účastníků každoročně na těchto maratonech roste. Dobrá, rychlá a pohodlná loď si určitě na trhu své místo najde. Tohoto kroku asi nebudeš litovat.

Ondra Antoš Znojmo

Vypadá to super. Možná nepozorně čtu, radši se zeptám: takže to nemá kormidlo?
Pro mě, když jsem na rychlostním K1 začal pozdě až dospělý, možná dobrá šance!
Je možné někde vyzkoušet? Jedeme s Milanem Vídeň.
Držím palce Tomáši.
Ondra Antoš, Znojmo

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: