HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Helix a bazén

Helix a bazén

Helix a bazén? Jak to jde dohromady? No, popravdě nejde. I když…, ale k tomu se dostaneme. Dnes bych se chtěl věnovat bazénové sezoně a trochu helixu, což je figura, která se poštěstí jen pár vyvoleným. Proč? Protože nejbližší vhodný playspot je 1000 km daleko.

Helix je vlnová figura, k jejímuž objevení se hlásí Steve Fisher. Vznikla jako pokračování flip turnu. Helix je „jen“ jeho pokračováním, kdy nezaseknete záď v půlce rotace, ale dotočíte celých 360 º hlavou dolů. Samozřejmě končíte ve Frontsurfu s hlavou nahoře. Felix je v podstatě totéž, jenže ve válci nebo na vlně, a namočíte si při něm hlavu.

Zahájení helixe je jak jinak, než na vrcholu vlny. V případě vlnoválcového felixe na vrcholu vlnoválce. Celý postup je skoro stejný. Takže pokud vám to nejde, je problém ve válci, protože v něm to zajedete velmi těžko. Uspět můžete jen ve vlnoválci jako je Plattling.

Začněte na vrcholu vlny, rozjeďte se rovně dolů a snažte se získat maximum rychlosti. Těsně před získáním maximální rychlosti uveďte svou loď do spinu. Když je bokem, použijte silné trhnutí boky (po proudu) pro odraz lodě do vzduchu. Vaše tělo přitom zůstává pod lodí. Jděte do hlubokého předklonu. List pádla nechte ve vodě a pomozte si širokým záběrem. Nechte loď otočit a sáhněte si pro záběr druhým listem. Tento agresivní přechod na druhý list a stočení těla způsobí pokračování rotace (s lodí nad vámi). Až loď dotočí 360 º, zvedněte (šroubem) druhým listem a kopněte nohy do frontsurfu.

U felixe pomáhá zvednout nohy při dotáčení figury. Tím strčíte záď do proudící vody a ta vám pomůže v dokončování rotace. U helixe bych naopak doporučoval maximální předklon a dostat se co nejvíc do vzduchu. Vzduch má výrazně menší odpor než voda. Proto bude jakákoliv rotace výrazně snazší a rychlejší.

A co ten bazén? Inu, jak trénovat helix v Čechách? Můžete zkusit, kdo dá víc spinů pod vodou na jeden nádech. Je to vlastně cvičení, které jsem kdysi dávno viděl v Thunu. A teď ho používám při výuce eskymáků. Uděláte půl eskymáka a zkoušíte, kolikrát otočíte loď dokola. Dávejte si pozor, abyste se skutečně točili dokola, a ne jen tam a zpět. Klíčové je protáhnout pádlo vodou tak, abyste se neotočili zpět. K tomu je potřeba vyndat jeden list z vody. Začátek je jednoduchý. Uděláte široký záběr od přídi, podobně jako při šroubu, ale nezvedáte. Tím otočíte prvních 180 º. Pak… to už nedokážu popsat. Je to kombinace backdeckrollu, vytahování jednoho listu z vody a návratu do původní pozice. Myslím, že když na to přijdete sami, užijete si více zábavy.

Až vás přestane bavit koupání, můžete se vrátit k mcnasty. To se na bazéně trénuje o trochu lépe. Já preferuju rozjezd vzad a široký záběr od zádě před nasazením na figuru. Nebo můžete zkoušet combo, které dělá Špindlík a objevilo se na nějakém bazénovém videu s karbonovými loděmi. Cartwheel dotočený naplocho a z něj odraz do mcnasty. Pokud chcete něco „jednoduššího“, co třeba postavit loď do svíčky jen záklonem? Ať už budete zkoušet cokoliv, nezapomínejte, že nejste v playspotu, kde vám bude voda pomáhat a škodit současně!

Zkušenosti čtenářů

Pepe

Jedno z videí zmiňovaných v článku.
http://www.youtube.com/watch?v=9w9thYG0Jbk

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: