„Praotec Noe stavěl loď na kopci,“ říkal Werichův klaun v jedné ze známých předscén. „Loď na kopci? To je přece blbost, stavět loď na kopci,“ smál se Horníčkův klaun. „Všichni blbí se mu taky tehdy smáli,“ trumfoval Werich. „Ovšem, když loď, tak jedině na kopci!“ uzavřel Horníček debatu slavným výrokem.
Vladimír Vaňha jistě nepojmenoval svoji firmu Noah (anglicky Noe) podle citátu z předscény velikánů českého humoru.
Dokonce ani biblické spojení bájného praotce s vodou nebylo podle jeho slov tím hlavním důvodem. Byla to spíš určitá úcta k bibli: „Věřím, že biblické události mají větší hloubku, než si předestíráme,“ říkal Vladimír. Nadsázka moudrých klaunů je ale pro pestré osudy Vládi Vaňhy do jisté míry charakteristická. Postavil pro svět nikoliv archu Noemovu, ale loď rodeovou, na svou dobu tak revoluční, že její vizionářské tvary zprvu byly konkurenci spíš pro smích. Během několika let se ale z neznámého rebela stal druhý největší světový výrobce lodí na divokou vodu. Značka Noah přestala vzbuzovat úsměv a zrodila se podivuhodná vodácká legenda.
[b]Připomeneš si ještě své vodácké začátky před emigrací? Jak jsi se k vodě dostal? [/b]
[b]Vzpomeneš si na něco z té doby s potěšením? [/b]
Cítil jsem, že Vladimír pověděl, co chtěl říct, a že je čas rozhovor ukončit. S odstupem času od našeho rozhovoru si myslím, že jméno Noah pro svou firmu nevybral náhodou, něco z biblického praotce v něm opravdu bylo. Tam, kde jiní neměli dost odvahy, on šel a postavil loď kratší než všechny ostatní. Netuším, jestli Vladimír znal zmíněné Werichovy a Horníčkovy předscény a možná by proti mému přirovnání protestoval. Ale z historek přátel a životních zvratů vodáckého mága vyvstává docela zřetelně úvodní memento řečené s nadhledem klauna: „Když loď, tak jedině na kopci!“ Vladimír opravdu dělal věci neobvyklé. Podivínský a přitom s velkou mírou představivosti a předvídavosti, se kterou posunul možnosti a zkušenosti ve stavbě lodí na divokou vodu o notný kus kupředu. Prokázal i obchodní schopnosti, odstartoval vodáckou dobu rodeovou a zůstane navždy otcem první rodeové lodi. Je příznačné, že bouřlivák Vladimír Vaňha ukončil svůj poslední rozhovor slovy o odpuštění. Dnes už pádluje na oblačných peřejích na své nejnovější lodi, jejíž jméno zná jen on. Určitě má ploché dno s dlouhými prolisy a moc bych za to nedal, že se jmenuje Odpuštění.
Setkali jsme se jen párkrát. Víc bylo těch, kteří varovali před Vláďovými řečmi. Nějak mě to nebralo a při těch pár setkáních jsme si vždycky vytvořili vyhovující klima. První designér tvarů rodeového kajaku. Nejen Shaun Baker jezdil jeho lodě. Severní Karolina se neukázala lepší než Česko, a tak v posledních letech mohli čeští vodáci také jezdit na „vaňhovkách“. Poněkud vymykající se tvary, a hlavně smysl pro detail dávají Vláďovi za pravdu v designu kajaků. Je škoda, že neměl větší štěstí a víc času…
[b][i]Vojta Jančar, vodák, obchodník, publicista a autor vodáckých kilometráží[/i][/b]
[b]Šaman[/b]
Někdy začátkem osmdesátých let jsme s Emou pádlovali na kánoi řeku Cheat v Západní Virginii. Z křovin na břehu se vynořila postava a z ní se vyklubal kanoista Jirka Lhota z Prahy, se kterým jsem pak několik let na deblu sjížděl řeky po celé Americe. Jirka mě seznámil s dalším, nově příchozím vodákem původem z pražské Tesly, Vladimírem Vaňhou, který začal stavět v Severní Karolině lodě. Vladimír nám postavil skvělou deblovku zvanou Vltava, s tenkrát nově vyřešenými kokpity blízko u sebe, na které jsme pak několik let jezdili a uskutečnili i několik prvosjezdů. Byla to výborná loď, stabilní, dobře se točila a snadno jsme na ní zvládli eskymáka, i když jsme se ze začátku pod vodou pádly trochu mlátili. V roce 1984 jsme jeli se skupinou několika dalších vodáků do Peru a mezi nimi nechyběl ani Vladimír. Tehdy vyvinul zbrusu nový, asi třímetrový kajak zvaný Jeti. Byla to revoluční loď, první krátký kajak na světě, a tak byl Vladimír vlastně průkopníkem nového směru v kajakování. Jeti se v Peru na dravých řekách choval skvěle, Vladimír na něm s námi jel i prvosjezd úseku řeky Urubamby pod Machu Pichu a posléze i řeku Tambopatu v jižním Peru. Vzpomínám, jakou měl Vladimír neobyčejnou odolnost vůči domorodé stravě a nápojům. Jedl nejrůznější pokrmy u pouličních stánků, ve vlaku sdílel pohárky chichi (blanco y negro) s domorodci, čehož bychom se my ostatní nikdy neodvážili. Byli jsme proti němu úplní břídilové. Přes měsíc ho žaludeční potíže nesklátily, na rozdíl od nás ostatních. Až poslední týden ho ta strava přece jenom dostala. Vladimír své zdravotní potíže řešil zcela svérázně: namazal si břicho šťávou z rajčat a vydal se s Tomem Montgomerym v Cuzcu k místnímu šamanovi. Vladimír měl vždy zálibu v různých přírodních léčivých metodách, ale šamanovu léčbu nám ani on po svých zkušenostech nedoporučil. Nejdříve jej šlehal kopřivami a pak zabalil do novin namočených do kozí moče. Tom to málem nepřežil, druhý den urychleně opustil Cuzco a vrátil se do Spojených států. Naproti tomu Vladimír se rychle sebral a bylo mu zase dobře. Kéž by to tak šlo i dál…
[i][b]Standa Chládek, vynikající slalomář, po emigraci žije v USA, obchodoval s loděmi, nyní propaguje seakajaking a pořádá náročné seakajakové expedice[/b][/i]
Když se ohlížím zpět, je zřejmé, že Vladimír viděl cestu, která změní náš sport. Existovaly i jiné „krátké lodě“, ale jen Vladimír je chápal jako tu správnou cestu, a ne jen nějakou alternativu na zkoušku. Navíc, narozdíl od ostatních, nehleděl na to, co potřebují ti nejlepší pádleři, soustředil se na to, co potřebují začátečníci. Kratší loď s měkkými a snadno ovladatelnými tvary – to bylo přesně to, co hned od začátku přineslo novým adeptům pádlování zábavu a rychlý pokrok. Tenhle jeho přínos vodáckému sportu by neměl být nikdy zapomenut a doufám, že nezapomeneme ani na jeho moudrost, s níž jej uskutečňoval. Potřebovali bychom víc lodí, jako byly ty jeho.
[i][b]Landis Arnold, zakladatel a prezident společnosti Wildwasser Sport USA, Inc.[/b][/i]
[b]Designérský talent[/b]
Vladimír zůstane v paměti většiny vodáků v USA díky svým legendárním designům Jeti a AQ. Jeti byla první „krátkou“ lodí, přelomový však byl nejen její „uživatelsky přátelský“ tvar, ale především komfort a ergonomie sezení, které se v následujících letech staly v USA měřítkem kvality. V té době nebyla na americkém trhu jiná loď tak pohodlná a tak dobře podporující správné držení těla při pádlování.
[i][b]Joe Puliam, zakladatel a dlouholetý ředitel firmy Dagger, později CEO společnosti WaterMark, v současnosti konzultant americké Professional Paddlesports Association.[/b][/i]
[b]Světově známá osobnost[/b]
Neznám nikoho, kdo by dokázal žít tak emotivní život, jako jej žije Láďa. Nedokáže plout v hlavním proudu, vrhá se do designérských experimentů, které milujete, či nenávidíte. K tomu přidává svůj nezaměnitelný komunikační kód, divoké řízení auta a tradiční nedochvilnost. Není lehké mu porozumět, ale rozhodně se vyplatí to zkusit. Začnete chápat narážky v inzerátech, naleznete „žhavá lýtka“ na palubě lodi.
[i][b]Šimon Babíček, architekt, instruktor VSK Brno, spolupracovník Vládi Vaňhy[/b][/i]
[i][b]Robert Sušánka, spolumajitel firmy Boatpark, spolupracovník Vládi Vaňhy [/b][/i]
[b][i]Míla Pražák[/i][/b]
Podle rozhovoru s šefovou u Bisportu už konečně začal být oblíbenější než Vydra . Jsem tomu rád , páč jsem jako velký propagátor této lodi přesvědčen , že hlavně na úsek pod Týncem je to skvělá loď .
Nechceš jim zajet zkrátit formu a nechat bouchat Kursk sériově?
Zraloku jestli mas namysli tu lod co ja tak je oproti vydre opravdu nicemna (pujcili mi ji nedavno ve jmenovanem bisportu jako canoah)… nizky profil takze se zalejva vic, placaty dno casto prohnuty hluboko dovnitr lodi, ktery se libi takyvodakum ze je to stabilni ale znemoznuje dat jakykoli naklad tak aby byl pod uroven bortu, a tri giganticky kyly, ktery komplikujou jakykoli manevry… Navic mi oproti stihlejsi vydre prijde pomalejsi. Chapu ze mam jinaci naroky nez vetsina vejletniku, ale tuhle lod ne.
Zkoušel jsem teď Noaha na Hronu a na Jihlavě s tím, že paralelně jela Vydra. Pocit z Noha byl dobrý, ve větší vlnách stabilnější, točivý. Pokud má ale Noah z nějakých důvodů propadlé dno, tak to může mít vážný vliv na jízdní vlastnosti. Kýly mi nikterak masivní nepřijdou, jsou ale výraznější než u Vydry.
Canoah má sice své nevýhody a odpůrce , ale ten tvůj popis mi nesedí až na to , že je pomalejší než Vydra , což je jasné , když je kratší a širší . Ohledně zalévání nemá v otevřených lodích konkurenci . Prohnuté dno je u Bisportu normální , páč je skledujou v mnoha kusech volně na sobě . Pod úroveň bortu se jako do jedné z mála lodí vejde 60l sud na přesku a o gigantickejch kýlech taky nic nevím . Pro jistotu odkaz s fotkou a parametry .http://www.boatpark.cz/kanoe-canoah-turismo-z109/
J.J. – tak nevím, jakou loď to popisuješ, ale rozhodně to není vaňhovka. Její vlastnosti jsou více méně naprosto opačné než to, co píšeš – a pokud jde o osobní názor, je to asi nejlepší plastová deblovka na trhu – pokud hledáš loď, která je i trochu hravá a dá se ne ní dělat i něco jiného než pádlovat rovně dopředu :-)). Mohu li být trochu osobní, buď se nauč jezdit nebo více přemýšlej – omlouvám se za tento tón, ale měl jsem Láďu i osobně velmi rád, byl to krásný případ skvělého cvoka a jeho loďě si zaslouží kotrektní hodnocení.
To vypadá na Vydru od Maku, nebo na Tydru – ty maj dno žebrovaný jak vzducholoď a i jinak odpovídaj popisu.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
To Petr: osobni byt nemusis, najezdeno mam dost a dost na ruznych lodich, vyjadroval jsem se k te zralokove vete, ze majitelka bisportu prohlasila, ze canoah zacina byt oblibenejsi nez vydra, a to, ze to asi pravdepodobne nebude pravda podle toho, co za canoah vydavaj a vasich komentaru. A o Ladovi v mem prispevku nepadlo ani slovo, byt na jeho lodi mam taky nazor. Kdysi jsem se s podle me pravym noahem setkal na cvut a to byla docela dobra lod, az na to, ze mi do ni nevychazela bagaz jak jsem byl zvyklej ve vydre (laminatovy – dva 50l sudy kolem rozperky).
Tak nyní už tomu vůbec nerozumím . Považuješ Canoah za dobrou loď až na tu bagáž , která se v dnešní době dá snadno řešit loďákama , ale v tom Bisportu ti teda půjčili co ? Že si to popsal s opačnými vlastnostmi , než Canoah má .
No to bych taky rad vedel, az donedavna jsem se o plastovky moc nezajimal, mame v garazi dve laminatovy vydry kdyz je potreba na nejakou turistiku… Co jsem chtel vypichnout je, ze ta tvoje statistika o oblibenosti canoahu nemusi bejt uplne pravda, co to bylo za lod, at uz ted v bisportu nebo kdysi v chuchelsky lodenici cvut netusim… Btw videl jsi nekdy tu vydru od Noe s vlepovanym kevlarovym kylem? Docela by me zajimalo jestli to aspon trochu drzi tvar..
No tak Vydru od Noe jsem chválit neslyšel nikoho . Osobně se mi nelíbí tvarově , zpracováním jak od sekery , kvalitou a sílou plastu ( hodně jsem jich viděl s hodně slabými místy a hodně prasklých ) . Dno bejvá taky dost zvlněný a kýly jsou přivařený a dost jsem jich viděl utrhlejch
laminátový Vydry, ale jak se tak koukám, budu muset Canoah aspoň ozkoušet. Řekl bych, že výčet vlastností docela odpovídá tvaru.
Všeobecně je dno u plastovek slabina. Časem se propadá, u některých více, u některých méně. to se ovšem docela často dělo i u laminátek. Řešilo se to různými typy kýlu – od novodurové trubky po kus pořádnýho dřeva. Ten držel až do prvního nabalení lodě na šutr. Loď Samba – plastovka má vevařený kýl, tedy mělo by dno držet více. U lodí nad pět metrů se ale dno propadá tak jako tak. Možná, že uspokojivé řešení dna ještě čeká na své objevení. Noahy, co jsem viděl na tom zase tak zle nebyly, ale určitě záleží i na tom, jak se loď vozí a skladuje. Deset lodí na sobě není úplně to nejlepší.
OK. Jestli mají v Bisportu vaňhovku nevím, pokud se nepletu, kdysi je kupovat nechtěli (stejně jako většina dalších půjčoven), protože to není typická loď pro půjčovny – ty dávají přednost větším korábům, tahle je mimo jiného zkrácená. Pokud se nepletu, postavil Láďa jen jednu otevřenou deblovku, protože si od toho sliboval právě nějaký slušnější kšeft s půjčovnama – výsledkem byla, ostatně jako u většiny Láďových obchodních záměrů, podle mne výborná loď a horší kšeft. Holt ho víc bavilo své sny vymýšlet a snít než je důsledně realizovat :-)). Škoda, že už nestačil postavit tu otevřenou singlovku, kterou měl tak napůl v plánu. Asi by to taky nebyl kasovní trhák, ale určitě bych ji rád viděl i zkusil :-)).
Vláďa měl hodně plánů co se neralizovaly , ale Bisport Canoahy má viz odkaz co jsem dával . Bohužel nakupoval je až od majitele co výrobu převzal po Vláďově smrti .Že ale plánoval OCéčko jsem netušil .
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Podle mých informací (přímo od Vládi, poslední roky před smrtí) byla nejziskovější Amerika, neb ji kupovaly oddíly jako jedinou loď svého typu, díky jednoduchému tvaru malá zmetkovitost, tedy nemusel dávat slevy. Když jsem viděl vylepšené sezení od nových vlastníků po jeho smrti (Biolek + zpočátku Boatpark), tipnul bych si, že i dnes to bude prodejný a silně ziskový model. Na otevřenku musel jít pro půjčovny na nižší ceny, k tomu hodně zmetků, a na druhou stranu výroba náročná na energii a materiál. Takže výroba asi nějak plusová byla, ale zas takový vejvar z toho nebyl. Bisport to donedávna dělal pro svou půjčovnu, ale když se toho teď zbavuje, taky to leccos naznačuje… No a kajaky, kusová výroba, neustálé úpravy, ladění límce na Machitu a Ascentu, to by byla kapitola sama pro sebe…
Mě Turismo přijde jako šikovný kompromis na řeku, která aspoň trochu teče: ze zadáku to pohodlně uřídím sám (takže můžu vzít dítě nebo začátečníka a učit ho), pádlovat po voleji je ale fakt otrava. Je to pohodlnější a uveze víc bagáže než Amerika, vyžaduje méně síly než nafukovadlo. Nevidím důvod brát začátečníka nebo dítě na něco těžšího, než co lze sjet na Turismu. Proto jsem si jako fotr-začátečník pořídil právě Turismo:o)
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Ten popis mi nejvíc sedí k Turanovi nebo Dagu Ardéchois , to je opravdu kolos , škoda že to už pisatel neupřesnil . Jinak na čem Bisport jezdí snadno zhlédnout zde http://www.bisport.cz/cz/pujcovna-lodi/vybaveni/9
Každý však od lodi může vyžadovat něco jiného , třeba věta z popisu u lodi Dag Ardéchois „Loď si oblíbily především dámy, neboť na předním sedátku se dá nádherně natáhnout nohy na příď, a opálit si i bříško „, je moc pěkná.
Ahoj. Je dost dobře možné,že ti Bisp. půjčil Noah co má už odpluto (na konci sezony se takové lodě vyprodávají za cca 5 tisíc) a nebo to byl opravdu Turan,jak psal Žralok.To už není lod‘,to je plastovej vor a dno u něj obvykle bývá propadlé fakt hodně a ovladatelnost je díky šířce a celkovému tvaru bídná …. to se jeden nadře jako pra.e . U nás v mém domovském klubu Avzo máme starých Noahů 14 ks a po sezoně je vždycky kluci šprajcujou mezi dnem a rozpěrou,aby ležením neplacatěli. Stejně sem tam nějaká už propadlá je,ale jak jsem napsal,ty pekl ještě Vaňha a kluci tam jezdili pomáhat,aby to měli levnější.Noah je super,určitě prubni nějakou zánovní a nebo se přidej na poslední plavbu http://www.padlo.cz/clanky/760/2-rocnik-plavby-prispevatelu-a-ctenaru-padla-cz.html , kde budou nové Noahy v plné kráse k prubnutí.
Nejnovější články
Nové karbonové a sklolaminátové žerdě u pádel TNP
Expedice na řeku Moisie
David Sodomka byl hostem pořadu Casablanca
Zajímavé vybavení
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Kalendář akcí
Vánoční Sázava
Štědrodenní Ohře
Vánoční jízda – poslední jízda po Lužnici
Štěpánský sjezd Desné
Vánoční splouvání Otavy s Lubomírem Brabcem
Vodácký bazar
EXO helixier S
C1 Dagger Cascade vč vybavení, dobrý stav, ježděno jak na laminátu
Exo Zion Slalom L
Perception carolina 12xs