Testovaný člun patří do široké rodiny tzv. „packraftů“. Jde o čluny velmi lehké, jejichž využití je podle jednotlivých typů dosti široké. Od člunů pro velmi těžké vody až po ty, které jsou určené pro hladkou vodu – tedy na jezera a přejezdy lehkých řek.
Dodává: The Packrafting Store,
www.packrafting-store.de
Testoval: Martin Taichman
■ Materiál válců: 70D Nylon s uretanovou úpravou
■ Materiál dna: 210D Balistik Nylon
■ Hmotnost: 1900 g
■ Rozměry (vnější): 216 x 91 cm
■ Rozměry (kokpit): 114 x 41 cm
■ Rozměry ve sbaleném stavu: 30 x 20 cm
■ Infocena: 699 eur (cca. 19 300 Kč)
Testovaný člun patří do široké rodiny tzv. „packraftů“. Jde o čluny velmi lehké, jejichž využití je podle jednotlivých typů dosti široké. Od člunů pro velmi těžké vody až po ty, které jsou určené pro hladkou vodu – tedy na jezera a přejezdy lehkých řek. Do té druhé kategorie patří právě CuriYak, který je svou velikostí vhodný pro delší (větší) jezdce a ty, kterým je podobný člun Scout od stejného výrobce příliš malý.
Nafukování přiloženým vakem nám trvalo zhruba 6,5 minuty. Příprava na vodu spočívá ještě v nafouknutí sedačky. Ta má sice upínací přezku, ale v minimalisticky konstruovaném raftu přezka není, takže se dá očekávat, že vám sedačka může vypadnout. Trochu nepříjemné je, že při nasedání se opěrka vždycky spolehlivě sklopí dolů k podsedáku, takže ji pokaždé musíte zpod sebe pracně dolovat. Ale po urovnání vás už čeká posezení v relativním suchu a teple a také v pohodlí.
Pohyb člunu vpřed je pochopitelně pomalý, ale stabilita na rovné vodě je vysoká. Člun je určen na klidnější terény, a tak jsou přejezdy v rychle proudící vodě problematické. Při nájezdech do silnějšího proudu se raft už kouše a chová se nevyzpytatelně. Menší vlny projíždí bez problémů.
Packraft Alpacka CuriYak je určený a podle našich zkušeností i použitelný do WW I, tedy do obtížnosti, která zajišťuje, že do packraftu nebude příliš cákat. Vzhledem ke svým rozměrům a hmotnosti je vhodný pro ty, kteří si chtějí sjet s proudem mírně proudící řeku a odmítají složité převážení lidí a materiálu autem. Packraft se dá složit do válce o délce zhruba 55 cm (oproti výrobcem udávanému rozměru 30 cm) a průměru 20 cm. Spolu se sedačkou (podle výrobce je lepší sedačku nepoužívat a sedět třeba na lodním pytli, a tím ještě víc šetřit hmotnost) a nafukovacím vakem váží 2,3 kg, a proto není vůbec žádný problém zabalit si člun do batohu, vyrazit podél řeky proti proudu po svých a dolů sjet na lodi. Pocit „čistého vodáctví“ je k nezaplacení! Další možné využití je pro turisty směřující do jezernatých oblastí jako je Finsko, kde se můžete terénem pohybovat opravdu lehce a téměř bez omezení.
Ještě by mne zajímalo, jak se pádluje tema kachnima tlapkama, jestli to má nějakej záběr a jak se to chová při zanořování.
O tom se bude psát v dalším HYDRU 1/15 😉 Holt musíš chvíli vydržet…
Nejnovější články
V souboji olympijských šampionů zvítězil Josef Dostál. Je KANOISTOU ROKU
Belá
Pozvánka na Zamykání Doubravy 2024
Zajímavé vybavení
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Kalendář akcí
Zamykání Doubravy
Uzavření SUP sezony a vyhlášení Czech WW Open 2024
ICF DRAGON BOAT WORLD CHAMPIONSHIPS
Rokytka
Rio Botičo
Vodácký bazar
PALAVA
Werner Sho-gun Bent 203 R45
Ócéčko BigDog Force OC1
Spade Black Jack 2.0 kayak