Testovaný člun patří do široké rodiny tzv. „packraftů“. Jde o čluny velmi lehké, jejichž využití je podle jednotlivých typů dosti široké. Od člunů pro velmi těžké vody až po ty, které jsou určené pro hladkou vodu – tedy na jezera a přejezdy lehkých řek.
Dodává: The Packrafting Store,
www.packrafting-store.de
Testoval: Martin Taichman
■ Materiál válců: 70D Nylon s uretanovou úpravou
■ Materiál dna: 210D Balistik Nylon
■ Hmotnost: 1900 g
■ Rozměry (vnější): 216 x 91 cm
■ Rozměry (kokpit): 114 x 41 cm
■ Rozměry ve sbaleném stavu: 30 x 20 cm
■ Infocena: 699 eur (cca. 19 300 Kč)
Testovaný člun patří do široké rodiny tzv. „packraftů“. Jde o čluny velmi lehké, jejichž využití je podle jednotlivých typů dosti široké. Od člunů pro velmi těžké vody až po ty, které jsou určené pro hladkou vodu – tedy na jezera a přejezdy lehkých řek. Do té druhé kategorie patří právě CuriYak, který je svou velikostí vhodný pro delší (větší) jezdce a ty, kterým je podobný člun Scout od stejného výrobce příliš malý.
Nafukování přiloženým vakem nám trvalo zhruba 6,5 minuty. Příprava na vodu spočívá ještě v nafouknutí sedačky. Ta má sice upínací přezku, ale v minimalisticky konstruovaném raftu přezka není, takže se dá očekávat, že vám sedačka může vypadnout. Trochu nepříjemné je, že při nasedání se opěrka vždycky spolehlivě sklopí dolů k podsedáku, takže ji pokaždé musíte zpod sebe pracně dolovat. Ale po urovnání vás už čeká posezení v relativním suchu a teple a také v pohodlí.
Pohyb člunu vpřed je pochopitelně pomalý, ale stabilita na rovné vodě je vysoká. Člun je určen na klidnější terény, a tak jsou přejezdy v rychle proudící vodě problematické. Při nájezdech do silnějšího proudu se raft už kouše a chová se nevyzpytatelně. Menší vlny projíždí bez problémů.
Packraft Alpacka CuriYak je určený a podle našich zkušeností i použitelný do WW I, tedy do obtížnosti, která zajišťuje, že do packraftu nebude příliš cákat. Vzhledem ke svým rozměrům a hmotnosti je vhodný pro ty, kteří si chtějí sjet s proudem mírně proudící řeku a odmítají složité převážení lidí a materiálu autem. Packraft se dá složit do válce o délce zhruba 55 cm (oproti výrobcem udávanému rozměru 30 cm) a průměru 20 cm. Spolu se sedačkou (podle výrobce je lepší sedačku nepoužívat a sedět třeba na lodním pytli, a tím ještě víc šetřit hmotnost) a nafukovacím vakem váží 2,3 kg, a proto není vůbec žádný problém zabalit si člun do batohu, vyrazit podél řeky proti proudu po svých a dolů sjet na lodi. Pocit „čistého vodáctví“ je k nezaplacení! Další možné využití je pro turisty směřující do jezernatých oblastí jako je Finsko, kde se můžete terénem pohybovat opravdu lehce a téměř bez omezení.
Ještě by mne zajímalo, jak se pádluje tema kachnima tlapkama, jestli to má nějakej záběr a jak se to chová při zanořování.
O tom se bude psát v dalším HYDRU 1/15 😉 Holt musíš chvíli vydržet…
Nejnovější články
Nové karbonové a sklolaminátové žerdě u pádel TNP
Expedice na řeku Moisie
David Sodomka byl hostem pořadu Casablanca
Zajímavé vybavení
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Kalendář akcí
Vánoční Sázava
Štědrodenní Ohře
Vánoční jízda – poslední jízda po Lužnici
Štěpánský sjezd Desné
Vánoční splouvání Otavy s Lubomírem Brabcem
Vodácký bazar
EXO helixier S
C1 Dagger Cascade vč vybavení, dobrý stav, ježděno jak na laminátu
Exo Zion Slalom L
Perception carolina 12xs