To první, co člověka u packraftu dostane, je hmotnost. Loď, která má tři a půl kila je prostě pecka. Rozměry zabalené lodě jsou to další, co vás posadí na zadek. Není to ale na úkor jiných věcí? Dozvíte se v recenzi.
Dodává: Kajakář shop, www.kajakarshop.cz
Testoval: Petr SnížekÚdaje výrobce:
Materiál: nylon potažený polyuretanem
Délka: 258 cm
Šířka: 88 cm
Vnitřní délka: 135,5 cm
Vnitřní šířka: 32 cm
Hmotnost: 3,48 kg
Nosnost: až 136 kg
Rozměry po sbalení: 40 x 60 x 20 cm
Infocena: 26 250 Kč (se zipem ISS)
Unboxing
Když jsem packraft začal vybalovat, docela jsem koukal. Kromě lodě byly přibaleny taky nouzové záplaty a mazadlo na zip (to jsem čekal), opravdu velký vak s plastovým závitem na dně, který slouží k nafukování (to jsem čekal, ale menší), přídavná ploutev – flosnička (tu jsem nečekal) a taky dva velké, dlouhé a ultra lehké loďáky ze silikonizované Cordury sloužící k zabalení věcí, které byste případně ukládali do bortů packraftu (ty jsem nečekal a potěšily mě).
![Komplet vybalený packraft. Samotná loď, špricka, nafukovací loďák, dva cargo loďáky, záplaty a mazání, přídavná ploutev. Já měl navíc ještě pumpičku.](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2021/06/007/p1080669-880x466.jpg)
Nafouknutí packraftu je jednoduché. Našroubujete mega loďák na ventil, ze kterého je potřeba nejdřív odšroubovat horní část s užším závitem. Do loďáku naberete vzduch a vymačkáte jej do útrob packraftu. Doporučuju zkontrolovat uzavření tlakotěsného zipu, ať se nenamáháte zbytečně. V závislosti na šikovnosti a cviku nafoukáte packraft tak na tři až pět stlačení loďáku. Pak už si jen našroubujete na ventil menší závit, tím se ventil uzavře a vy loď dotlakujete. Já to dělal pusou (a bylo to dostatečné), ale půjde použít i pumpa. Pak už se jen nafouknou malé nafukovací komponenty – sedačka, zádová opěrka a část špricdeky. Tyto mají gumový šlauch se šroubovací koncovkou a nafouknuté jsou v okamžiku. A jsme připraveni jít na vodu.
![Tři a půl kila člověk klidně unese na jednom prstu](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2021/06/008/p1080776-880x778.jpg)
Popis
Po nafouknutí je dobře vidět, že packraft MRS Micro L je klasické konstrukce. To znamená nafukovací obvodový válec, který ale není přesný válec a „plandací“ dno vyrobené z vyztuženého materiálu, aby se jen tak neprodřelo. Pro tvar lodi to znamená, že hlavní roli hraje obvodový válec. Ten je v přední části tvarovaný tak, aby tvořil jakýsi „rocker“ a loď tak lépe najížděla na vlny, případně jim odolávala. Špice je poměrně široká. Borty jsou válcového tvaru. Za jezdcem je mírně protažená záď, která se plynule snižuje a zužuje. Pod zádí je i místo, kam lze nasunout přídavnou plastovou flosničku (viz foto). Uvnitř lodě je nafukovací sedačka a nafukovací zádová opěrka. Paluba je krytá špricdekou, kterou lze srolovat do přední části lodě a tam ji upevnit pomocí připravených plochých popruhů nebo zcela odepnout (kombinace zipů YKK a suchých zipů). Komín špricdeky má před tělem jezdce nafukovací segment, který slouží k vyztužení a lepšímu přilnutí k tělu.
![Přídavnou ploutev lze zajistit provázkem](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2021/06/008/p1080764-880x628.jpg)
Na zadní palubě packraftu je umístěn tlakotěsný Ti-Zip ISS, kterým se dostanete do útrob a můžete tam uložit bagáž. Zip taky dobře poslouží k vyfouknutí packraftu. Okolo packraftu je nalepeno devět vázacích oček z plochého popruhu, která můžete využít třeba k upevnění materiálu na palubu nebo natažení obvodového lana.
Zabalit packraft je otázkou chvíle a není to nic složitého. Pokud tedy netrváte na úhledném balíčku, to se člověk musí trochu snažit. Vzhledem k velikosti i ledabyle složeného packraftu (viz foto) to ale, myslím, ve většině případů není potřeba.
![I když se moc nesnažíte, sbalíte packraft do malého balíčku](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2021/06/007/p1080856-880x574.jpg)
Jdeme pádlovat
Dát packraft na vodu je fakt pohoda. Na břehu máte pocit, že pádlo je těžší než loď. Díky tomu snadno snesete packraft k vodě i na hůře dostupných místech. Ve větru bych měl strach, abych o packraft při krátkém odložení nepřišel. Packraft je stabilní a díky tomu se do něj snadno nasedá. Pak už jen stačí dopnout špricdeku (pokud ji použijete) a vyrazit. Já jsem si na vodě jako první vyzkoušel manipulaci se šprickou za jízdy. Dokázal jsem ji v pohodě složit na špici i vrátit zpět na palubu, takže super. Za tepla doporučuju jezdit bez špricky, pokud je to jen trochu možné. Její černá barva vám totiž dokáže z packraftu udělat solidní pojízdnou saunu.
![Skrz zip můžete nakládat bagáž do útrob packraftu](https://www.padler.cz/wp-content/uploads/sites/5/2021/06/007/p1080851-880x592.jpg)
Posez v packraftu je pohodlný, ale bude mít svoje limity, co se týká výšky uživatele. Já měřím 178 cm a vešel jsem se dobře, nicméně už jsem měl nohy docela hodně ve špici, maximální výšku uživatele tipuji tak 190 cm. Pro delší jezdce je k dispozici prodloužená verze XL a pro menší verze M.
Na packraft je dobré použít delší pádlo, ale předpokládám, že packrafteři budou stejně používat nějaké skládací se stavitelnou délkou.