HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

RECENZE: Packraft MRS Micro L – když má loď tři a půl kila

RECENZE: Packraft MRS Micro L – když má loď tři a půl kila

To první, co člověka u packraftu dostane, je hmotnost. Loď, která má tři a půl kila je prostě pecka. Rozměry zabalené lodě jsou to další, co vás posadí na zadek. Není to ale na úkor jiných věcí? Dozvíte se v recenzi.

Dodává: Kajakář shop, www.kajakarshop.cz
Testoval:
Petr Snížek

Údaje výrobce:
Materiál: nylon potažený polyuretanem
Délka: 258 cm
Šířka: 88 cm
Vnitřní délka: 135,5 cm
Vnitřní šířka: 32 cm
Hmotnost: 3,48 kg
Nosnost: až 136 kg
Rozměry po sbalení: 40 x 60 x 20 cm
Infocena: 26 250 Kč (se zipem ISS)

Když jsem packraft začal vybalovat, docela jsem koukal. Kromě lodě byly přibaleny taky nouzové záplaty a mazadlo na zip (to jsem čekal), opravdu velký vak s plastovým závitem na dně, který slouží k nafukování (to jsem čekal, ale menší), přídavná ploutev – flosnička (tu jsem nečekal) a taky dva velké, dlouhé a ultra lehké loďáky ze silikonizované Cordury sloužící k zabalení věcí, které byste případně ukládali do bortů packraftu (ty jsem nečekal a potěšily mě).

Komplet vybalený packraft. Samotná loď, špricka, nafukovací loďák, dva cargo loďáky, záplaty a mazání, přídavná ploutev. Já měl navíc ještě pumpičku.
Komplet vybalený packraft. Samotná loď, špricka, nafukovací loďák, dva cargo loďáky, záplaty a mazání, přídavná ploutev. Já měl navíc ještě pumpičku.

Nafouknutí packraftu je jednoduché. Našroubujete mega loďák na ventil, ze kterého je potřeba nejdřív odšroubovat horní část s užším závitem. Do loďáku naberete vzduch a vymačkáte jej do útrob packraftu. Doporučuju zkontrolovat uzavření tlakotěsného zipu, ať se nenamáháte zbytečně. V závislosti na šikovnosti a cviku nafoukáte packraft tak na tři až pět stlačení loďáku. Pak už si jen našroubujete na ventil menší závit, tím se ventil uzavře a vy loď dotlakujete. Já to dělal pusou (a bylo to dostatečné), ale půjde použít i pumpa. Pak už se jen nafouknou malé nafukovací komponenty – sedačka, zádová opěrka a část špricdeky. Tyto mají gumový šlauch se šroubovací koncovkou a nafouknuté jsou v okamžiku. A jsme připraveni jít na vodu.

Tři a půl kila člověk klidně unese na jednom prstu
Tři a půl kila člověk klidně unese na jednom prstu

Po nafouknutí je dobře vidět, že packraft MRS Micro L je klasické konstrukce. To znamená nafukovací obvodový válec, který ale není přesný válec a „plandací“ dno vyrobené z vyztuženého materiálu, aby se jen tak neprodřelo. Pro tvar lodi to znamená, že hlavní roli hraje obvodový válec. Ten je v přední části tvarovaný tak, aby tvořil jakýsi „rocker“ a loď tak lépe najížděla na vlny, případně jim odolávala. Špice je poměrně široká. Borty jsou válcového tvaru. Za jezdcem je mírně protažená záď, která se plynule snižuje a zužuje. Pod zádí je i místo, kam lze nasunout přídavnou plastovou flosničku (viz foto). Uvnitř lodě je nafukovací sedačka a nafukovací zádová opěrka. Paluba je krytá špricdekou, kterou lze srolovat do přední části lodě a tam ji upevnit pomocí připravených plochých popruhů nebo zcela odepnout (kombinace zipů YKK a suchých zipů). Komín špricdeky má před tělem jezdce nafukovací segment, který slouží k vyztužení a lepšímu přilnutí k tělu.

Přídavnou ploutev lze zajistit provázkem
Přídavnou ploutev lze zajistit provázkem

Na zadní palubě packraftu je umístěn tlakotěsný Ti-Zip ISS, kterým se dostanete do útrob a můžete tam uložit bagáž. Zip taky dobře poslouží k vyfouknutí packraftu. Okolo packraftu je nalepeno devět vázacích oček z plochého popruhu, která můžete využít třeba k upevnění materiálu na palubu nebo natažení obvodového lana.

Zabalit packraft je otázkou chvíle a není to nic složitého. Pokud tedy netrváte na úhledném balíčku, to se člověk musí trochu snažit. Vzhledem k velikosti i ledabyle složeného packraftu (viz foto) to ale, myslím, ve většině případů není potřeba.

I když se moc nesnažíte, sbalíte packraft do malého balíčku
I když se moc nesnažíte, sbalíte packraft do malého balíčku

Dát packraft na vodu je fakt pohoda. Na břehu máte pocit, že pádlo je těžší než loď. Díky tomu snadno snesete packraft k vodě i na hůře dostupných místech. Ve větru bych měl strach, abych o packraft při krátkém odložení nepřišel. Packraft je stabilní a díky tomu se do něj snadno nasedá. Pak už jen stačí dopnout špricdeku (pokud ji použijete) a vyrazit. Já jsem si na vodě jako první vyzkoušel manipulaci se šprickou za jízdy. Dokázal jsem ji v pohodě složit na špici i vrátit zpět na palubu, takže super. Za tepla doporučuju jezdit bez špricky, pokud je to jen trochu možné. Její černá barva vám totiž dokáže z packraftu udělat solidní pojízdnou saunu.

Skrz zip můžete nakládat bagáž do útrob packraftu
Skrz zip můžete nakládat bagáž do útrob packraftu

Posez v packraftu je pohodlný, ale bude mít svoje limity, co se týká výšky uživatele. Já měřím 178 cm a vešel jsem se dobře, nicméně už jsem měl nohy docela hodně ve špici, maximální výšku uživatele tipuji tak 190 cm. Pro delší jezdce je k dispozici prodloužená verze XL a pro menší verze M.

Na packraft je dobré použít delší pádlo, ale předpokládám, že packrafteři budou stejně používat nějaké skládací se stavitelnou délkou.

Při prvních záběrech je trochu zvláštní pocit mít pod zadkem „plandací“ dno, ale rychle jsem si zvyknul a brzy už jsem v pohodě drandil. Packraft není žádný rychlík, ale to se dalo čekat. Dohání to ale skvělou ovladatelností, protože ho otočíte takříkajíc na pětníku. Manévrovatelnost mě opravdu hodně překvapila, dokonce i s naloženým packraftem cca dvaceti kily bagáže. Trochu hůř se packraft točí s nasazenou ploutví, která ale skvěle pomáhá jízdě rovně. Kladně hodnotím i její snadnou montáž a demontáž.

Na vyzkoušení pakcraftu jsem měl pár dnů. V pohodě jsme zvládli nějaké ty kilometry na meandrující, úzké a zarostlé Doubravě, kam mi přišel naprosto ideální (přenášení a přetahování stromů nebylo nikdy snazší). A střihnul jsem si taky Labské hrčáky za menší vody, takže to bylo tak WW I šplouchání. Vše šlo bez problémů včetně zajíždění do vracáků a nájezdů do proudu a odhaduji, že bezpečné použití packraftu bude tak do WW III pro zkušenější jezdce, pro méně zkušené raději WW II. Prostě turistika.

Dvojice loďáků, které můžete použít při uložení bagáže do útrob packraftu
Dvojice loďáků, které můžete použít při uložení bagáže do útrob packraftu

Celkově jsem byl s packraftem spokojený. Nepořídí si ho někdo, kde chce denně honit kupu kilometrů ani nikdo, kdo chce vzorově vyšívat vracáky nebo si užít nějaký ten boof. Pro pohodové turisty nebo pro lidi, kterým jde o objem a hmotnost je to ale super volba. Však ho u Jíchy taky zkuste.

Líbí se mi:

  • hmotnost
  • Sbalitelnost
  • Ovladatelnost

Mohlo být lepší:

  • rychlost

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: